Livets sinuskurva

Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Helena - 23 mars 2013 19:51

Jag undrar vem som kom på idén att man måste göra allt tråkigt innan man får göra det roliga? Jag har börjat göra tvärtom. Jag gör det jag känner för, för allt måste ändå göras i slutändan. Idag har jag t.ex varit på (shopping-)utflykt med älsklingen. Vi har bunkrat god cider från en gårdsbutik till hans födelsedag och jag däckade i hängstolen efter våfflorna när vi kom hem.


Jag hade inte lust med något utom att piffa och fixa. Nu har jag bakat några pajer till "Dagen D" och det som är gjort är ju gjort och slipper stressas med om två veckor.


Det har liksom blivit mitt valspråk: "Det som är gjort är gjort." Så kan man ju se det precis hur man vill, men visst är det lättare att städa i sista sekund, när man är stressad, än att laga piffig mat då?


Och så har jag gjort en påskplantering idag, för det var PRECIS det jag ville. Jag hade absolut ingen lust att städa och det kan jag ju göra en annan dag, eller hur?


Och min påskhöna sitter i Stringhyllan och övervakar allt... och det bästa är att hon inte tvingade mig att damma innan jag satte upp henne!


Relax, det blir påsk ändå!

Av Helena - 23 mars 2013 19:07

Idag behövde kroppen och hjärnan ett brejk. Det blev en tur till Vadstena med mannen, han var inte så svårövertalad faktiskt. Han har vuxit upp där, så han känner till stan väl. Vi tog det lugnt...


Lång frukost och sedan skjutsade vi sonen till hans orkesterdag. Det var i Resturang Tre Bröder på Cloetta, så vi stannade till och köpte lördags- och påskgodis. Sedan gled vi vidare över slätten och stannade till vid Brunneby Musteri. Där finns hur mycket gott och lite till. En hel del cider köpte vi, men även Passionsfrukts-curd. Och en påse samsikt, så jag kan baka snart..


Vi styrde vidare över slätten och stannade till vid Hagebyhöga Trädgårdscafé. Inte så mycket växter, men en hel del mysigt. Jag föll för en toffelblomma i gult och rost.


Vadstena bjöd på lite kall blåst, men det märktes inte så mycket mellan husen. Vi gick runt lite och jag fick se skolan där mannen gått i ettan och tvåan. I gympasalen var det nu Turistinformation, tyvärr obemannad, men det var en konstutställning där.


Lunch åt vi på Rådhuskällaren. Mitt livs första Fläskfilé Oscar. Gott!


Sedan nådde vi målet: Vadstena Konstgalleri. Helt klart sevärt och Joanne var lika härlig som alltid. Jag gillar själva kreativiteten, även om jag inte gillar formspråket i allt hon gör. Men en installation som handlar om Marie Antoinette var riktigt cool, tycker jag!


Av Helena - 23 mars 2013 09:13

Kl 13 i Vadstena.




Joanne Posluszny-Hoffsten visar sina alster.

Jag vill dit!

Presentation

Livet innehåller både med- och motgång. Och alla andra vanliga dagar däremellan. Efter ett par år utan inlägg kommer jag nu skriva om mitt livs resa. Häng med!

Insamling

 

Nu är insamlingen uppe i 50 290 kr.  Målet nått!!

 

2019-08-03 12.00.

 

   

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Mina vänners läsvärda bloggar

Goa hälsningar från Dig

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards